Tuesday 25 December 2012

I miss you you you damn much!

Assalamualaikum ~
Holla holla my fellow readers !!
Hope your day better than yesterday....amiin~
yeah ! I miss you you you damn this much! Tapi kepada siapa? hehehe..jeng jeng jeng...


tudia tudia !! mai dah! HAHAHA...ni la orang yang aku rindu sangat sangat tu. Mimi,Nora,Bella,Nurul,Syifa and Nisa. My best friend ever...you all pal...

Haa..nak tahu macam mana kami ni boleh lekat? hihihi...
Come and read my story!


1.  1KAA


Aku mula mula dapat masuk kelas 1KAA...what so special about this class is ; We need to learn Arabic language! My first impression was like "'What?! English pun tak lepas,ni kan pulak Arab...'" But at that time,I still can accept my destiny. By the way,I really love challenge...I love to learn new things! So,masa tu bengong bengong lagi...HAKHAKHAK...kawan pun tak dak lagi. Aku duduk sebelah Jarir and Solehah. Both of them knew each other since they come from same primary school. Budak sekolah aku mana berani ambil Arab. So,perjalanan pun bermula. I keep learning new things in that class. Until,one of my best friend move to 1KAA. Afterwards,they keep coming to my class. So,new students I think I suppose to get to know them right? So,aku pun berkenalan lah dengan mereka mereka. 
Dowg pun tak pulak aku sangka yang tak minat Arab. Lepas tu,Ustazah kami pulak memang aku tak faham cara dia ajar...huhuhu :'( Really feeling dying inside! Maka,habis lah setahun menelaah Bahasa Arab...kami pun adakan Jamuan Akhir Tahun...officially from us!


masa ni aku tak tahu lagi yang dowg ni gila gila...HAHAHA ~


2. 2KAA

Masuk pulak tingkatan 2...hihi..kejap je masa berlalu kan? Masuk Form 2,semua cikgu nak mengakuk kat kami...i just don't get it why..huhu. But it's our fault for sure...the best part that I can't never forget is when our English teacher,Puan Farini @ I called her Mummy Niniey mengamuk sampai tak mau ngajar kteowg..dia just keluar class and for the next period,dia memang maksudkan yang dia tak mahu ngajar kteowg. Cuak! 
Lepas tu,Mida ada beli Cadbury tau. And for coincidence, our teacher really loves chocolate! HAHA~ Tahu tak kteowg buat apa? We try to persuade her. Dia tak makan saman wey!!! Lepas tu,kteowg wt cm memorandum "WE ARE REALLY SORRY TEACHER" and give the whole class to give their signature...haaaa,lepas tu baru lah Teacher Nini masuk class macam biasa....Tu je lah yang aku ingat..HAHA~ kteowg pun buat Jamuan Akhir Tahun gak..for that year lah...

 2KAA family....           the one who in RED is Mummy Niniey...


3. 3KAA

Sedar sedar dah nak PMR tahun ni...mama!!!! I'm not ready yet!! huhuhu...Okay..masa Form 3 ni,,Ustazah Bahasa Arab dah di tukar. From Ustazah Siti Rahmah tu Ustazah Zakiyah...


the purple one is Ustazah Zakiyah..cantik kan? Aku sangat tengok muka dia..sebab..muka dia ada NUR tau..she looks like not married yet..seriously..no lies!

Ustazah Zakiyah ajar memang superb best! Aku yang terbangak bangak masa Form 1 & 2 pasal Arab ni akhirnya memahami apa itu Arab. Sangat Indah! Aku dengan kawan2 aku pun seronok belajar. Aku ingat lagi,,tiap-tiap pagi time assembly,we usually don't pay attention to what they announce sebabnya ralit hafal perkataan2 Arab..kikiki~ Jahat kan? Don't care lah! Memang tiap-tiap pagi weyhhh! Dalam class nanti Ustazah tanya. Kalau tak dapat jawab,nanti siap lah kowg. Ustazah baling la pape pun yang dia dapat capai. Ganas kan?HAHAHA~

PMR pun berlangsung~. Tapi,before examination,sempat jugak lah ambik gambar class. Wanna see ? 

tadaaa..ni la sweet 3KAA...



sedikit sebanyak pasal Our Farewell Party! 




you know what's so special about this party? This party was held at Teacher Raja Noorzah's house! We gathered there and each of us got souvenir...hehehe...Family of 3KAA..for three years we were together...

Lepas tu,result PMR pun keluar..sekolah aku agak hebat jugak la...sebab 5 students got 9A's. Tahu tak siapa? Fathin,Ainul,Sofiyah,Ella and Nora. Semua perempuan..HAHA~ Cikgu semua cakap kelas 3KAA budak laki dah pupus. Sabar ye cikgu...


ni antara pelajar cemerlang PMR sekolah. See? I'm there! Okay Aida..Jangan riak...


4. 4 SCIENCE 1

Cikgu menyarankan yang aku kena masuk kelas ni.Maka,aku pun ambil lah Biology. Pure science. Best friend aku ada yang masuk 4 Science 2. Terpisah..:( Ada jugak member KAA pindah sekolah. Dapat tawaran MRSM,KISAS and Sekolah Teknik. Aku dengan member yang tak dapat memana ni just stand still je la kt SMKDARY....hehe...we love our school. Masa Form 4 ni masih terkejut sebab Biology,Physics and Chemistry. Ouh! Add Maths one more! Aku dengan member aku memang honeymoon year la tahun ni. Don't know why all the teachers said yang Form 4 ni honeymoon year. Masih tak dapat jawapan sampai sekarang...hihihi..
Masa ni,aku join PUM (Program Usahawan Muda). Maka,makin rapat lah aku dengan member aku.
Kami berniaga Mosha,nasi lemak and a bit of junk food. Memang laku! Tiap-tiap pagi datang awal kena angkat bundle ais yang ada 6 bundle. Girls doing that! Memang tough la pas join PUM ni...HAHA~




HAHAHAA~ gila gila kan member aku ni? Ni baru sikittt..


maka..4SC1 pun berlalu..sedar tak sedar next year nak SPM dah..;)


5.  5 SCIENCE 1

Aku rasa masa Form 5 ni lah paling banyak kenangan. But let me tell you part of it. Sebab,kalau nak cerita semua memang lah satu entry ni pun tak muat..hikhikhik ~
Form 5 ni aku dengan member aku start berjinak-jinak dengan sukan. So,aku join Hockey. Aku jadi striker! What?! Yes...a forward @ striker. Cikgu Mus percaya kat aku. Aku pun join lah training masa cuti sekolah yang panjang bulan 12 lepas Form 4...
Kami pun lawan lah..But...But...Rezeki tak berpihak kepada kami. Kami kalah juga..:(

 look at that. Gigih tau..tapi,nak buat cm ne kan? :'(

Lepas tu..macam2 lah yang kami tempuhi bersama. PUM presentation..PUM camp..Annual School Camp...ouh yea! aku ada join drama tau. Until state level. Wait aaa..






okay..sila abaikan kegedikan terlampau aku dalam gambar ni...


Aku ada jugak join Pesta Pantun..until state level gak...nak tengok?? Jap...





bangga woihh menang !! hehe...only two of us Form 5..me and zul..

Lepas tu mula dah operasi membuka buku,ulangkaji pelajaran...do homeowrks! Oh no! Exam tinggal lagi berapa hari je lagi...bukti kerajinan tahap maksimum :


 well...let the pictures tell you more...^^

SPM pun bermula..seperti biasa,sebelum masuk dewan ada sesi membaca doa,tenangkan hati. Yes Aida! You can do it! All you have to do is calm down..restu guru2 pun dah mintak..doa dari parents pun sudah..Maka,aku melangkah ke dewan dengan kaki kanan..berharap apa yang dipelajari sepanjang tahun 2011 yang busy tu membantu aku...Alhamdulillah...^^









 Aku dengan member aku Alhamdulillah tersenarai dalam pelajar cemerlang sekolah...even though I'm not the best student of the year but it's okay...with the result,I can see the smile on my parents and teachers face. I'm so proud of that.Look at those smile..:) I still can remember it until now!

Aku sangat sangat merindukan SMKDARY. All the memories..the teachers that taught me every single thing..my friends..how can I forget those? 

# SoTheMoralOfTheStory : Aku adalah satu2nya pelajar SMKDARY (Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Abdul Rahman Yaakub) yang sampai ke UPMKB ni..maybe that's one of the reason that I miss you so much. I'm the only DARYAN yang dapat tawaran and sambung belajar dalam bidang agriculture. The only one. The only student batch of 2011 yang sambung belajar kat Sarawak ni..Kamek sampai tahu madah Sarawak. And I hope the big family of DARYAN pray for my success in this field and may all the precious moments we carve together never be forgotten. And to my dearest friends,I am really really happy you were there for me. Now I know that I need to stand on my own feet. Find new experience,new friends. Maybe that will make me be more matured. Last but not least,YOU SMKDARY !!!

That's all for my entry..see you on the next page. 
Wassalam~



No comments:

Post a Comment