Saturday 25 May 2013

Summer Break !!

Assalamualaikum ~
Holla Huuu ~
Apa khabar anda disana? How are you doing readers? hehe...

Summer Break?? Hello..
This is Malaysia okayyy...we don't have 4 seasons la..only 2 is enough.
Kwang3~
So, last March is my semester break. I went back to Perak and enjoying my holidays for a week. Then I followed my aunt to Ipoh. 
There's Makcik Jah (tauke besar), Pakcik Yen (tauke kecik), Makcik Kiah (all drinks and teacher's orders are her specialty), Kak Nana (goreng-goreng memang terbaik la!), Kak Ina (cookers; but half way she got fired), Kak Ida (the toughest among us), Kak Ila (siapa sangka dia ada anak 6 dah!), Mastura (overdose friendly), Saleh (dalam mulut ada butiran mutiara kott), and last but not least : Wan (anak tauke)....
























"terlalu banyak kenangan dan pengalaman bersama"

Bangun pagi pukul 5.30. Bersiap apa semua...masuk sekolah pukul 6.50 cm tu. Benda pertama yang aku buat bila sampai kat kantin is "smile" to everybody. Simpan pinggan. Tolong dekat dapur apa yang patut. Lepas tu siapkan bahagian depan untuk students rehat. For your info, kantin yang aku kerja ni 4x rehat! Basuh pinggan apa semua, siang bawang and halia. Ready for another recess time. Do the washing plates and mopping the floor. Lepas tu balik! Macam senang kan? Tapi first day on duty, kaki aku bengkak woo ~ tak tipu. Sakit sangat-sangat. Maybe that was my first time working experince kott kan? :)

Pengalaman yang aku dapat sepanjang kerja dekat kantin ini is teamwork is very important. Tanpa teamwork, kerja tu takkan jadi tau. So kawan-kawan, jangan nak selfifh okeyhhh..:).
Hmm..
Kena marah dengan bos tu perkara biasa lah kan. Kalau kerja tak betul, don't expect anything eh. *haha..aku selalu kena* 
Aku punya kerja ni, dapat gaji tiap-tiap hari ... jadinya, kadang bos kasi gaji lebih. Tapi tak pernah lah pulak kurang..wakakaka ~ (sayang bos
Aku sayang kott kerja ni sebab maybe this is my first work ever. Tapi, aku pernah gak kerja catering before this. Sampai bos kata kalau ada cuti, datang kerja dengan dia balik... muahaha ~

****** enough about work. move to another chapter ******

Aku berhenti kerja one week before aku balik Sehgawakk. Aku sayang sangat dekat tok and tok wan. Because .. tok tu je lahhhh yang aku ada sekarang. Arwah tok belah mak dah lama pulang ke rahmatullah semenjak aku darjah 3. Lama kan?? huhu. So, nak dijadikan cerita ; aku pergi rumah tok aku. Saja melawat. Cuti-cuti Malaysia ... ngee ~ Tok aku buat kuih dangai.
(some sort of north people's kuih). Orang utara mesti tahu :) 
Aku minta tok aku buatkan sebab even my mum come from Kedah (utara) she doesn't know how to make it ...


Kuih kegemaran aku. Boleh sumbat berapa banyak pun sebab terlampau sedap ! Yummy ~ Delicious ~ Marvelous ~ Kuih dangai home made. Mana nak cari hampa oii dekat sini? :(

Akibat daripada membodek tok, maka aku selalu pergi rumah tok. Boleh dikata setiap hari. Urut tok wan. Tok wan aku dah x berapa sihat. Jadi, kena selalu pantau.. acecece ~ macam doktor pulak aku..haha ~
Tok ada ajak aku pergi rumah kebun which means my old house. The house smell like old people. Seriously! Disitu lah aku bermastautin dari aku lahir sampai aku berusia 6 tahun..hehe...
Rumah tu memang dah tak ada penghuni. Cuma habuk and debu je lah penghuni tetap rumah tu..hihihi ~




















Sepatutnya ada beranda, tapi abah dah buang..:( Dulu ini lah taman permainan aku. Rumput dah tinggi 150 cm. Lagi tinggi dari aku..muahahaha ~

I'm not urban la. Only ordinary girl. Makan pun sambal belacan, ulam pucuk betik..haha ~ slrppp ! Sedapnyaaa ~


ni rumah tok aku. Siap ada reban ayam. Masa kecik aku suka kejar ayam. Tak payah jogging bagai -_- hehehe ~

Mungkin kerana aku mudah sayang dekat orang, sebab tu orang pun sayang aku kan? hahah ~ biarlahh nak perasan jap :P
Kawan-kawan aku ramai tanya :

'Aida, bila ko nak balik ni? Nak jumpa, rinduuuu'

'Aida, kalau ko dah balik roger ea ..'

'Warghhh, tak sabar nak jumpe ko la gemokk' (tu ayat Fathin)

Disebabkan aku sibuk kerja, aku sempat jumpa mereka sahaja...




Culik mereka kejap di sekolah. Dari form 1 until form 5, kami kalau nak ponteng, tak main lah pagar belakang. Kami keluar kot pagar depan la... hahaha ~

(don't try this at home)



Destinasi kami : TASIK UTP ~

****** Dating Time ******

Selepas itu, aku pun menghadiri candle light dinner dengan family aku. Makan dekat Aeon ~
Mak belanja. Before tu, aku jalan-jalan dulu dalam Aeon tu. Bila dah puas + perut pun lapar, baru cepat-cepat cari restoran..hehe ~


My Sumayyah ~ :)

Ops ! Lupa pulak. Masa aku dapat first salary, aku balik rumah. Masa tu birthday dua boyfees aku..haha. Tarikh dah dekat-dekat kan. So, sambut sekali la. Btw, I love purple. That's why I choose :


Purple too! Muehehe ~

Terlalu merindui cuti semester yang lalu. Hope aku dapat balik raya. Dah merasa kott raya dekat Sarawak. Bulan puasa pun dah dekat. Lagi beberapa puluh hari je Sayyidul Shahr akan menemui kita. Berdoalah semoga sama-sama kita berkesempatan untuk menempuhi bulan yang penuh barakah ~
Amiin ~ :)

Wassalam ~

No comments:

Post a Comment